Riskli Gebelik

Riskli gebelik, risk faktörlerini taşıyan bireylerde gelişmesi muhtemel bir durumdur. Anne adayları, gebelik sürecinde ya da öncesinde kendisinde var olan hastalıklardan dolayı risk faktörü oluşturabilirler. Bunlara; 18 yaş altı gebelik, 35 yaş üstü gebelik, aşırı kilo, tansiyon, şeker örnekleri verilebilir. Bunların dışında önceki dönemde geçirilen talihsiz hamilelik durumları da riskli gebelik ihtimalini arttırabilmektedir. Hayatın her alanında olduğu gibi bireyler hamilelik sürecinde de çeşitli risklerle karşılaşabilmektedir. Bu durumun önüne geçmek ve önlemler almak adına bir Perinatolog desteği alabilirsiniz. Peki, Perinatolog kimdir?

Perinatolog Nedir? Kimlere Denir?

Perinatolog, Kadın Hastalıkları ve Doğum alanında uzmanlığı tamamlamış ve Perinatoloji (Riskli Gebelik Uzmanlığı) eğitimini almış doktorlara denilmektedir.

Riski Gebeliğe Neden Olan Yüksek Risk Faktörleri Nelerdir?

• Anne adaylarında var olan bazı hastalıklar (tansiyon, şeker, kalp rahatsızlığı, epilepsi vb.)
  • İlaç kullanımı
  • Sigara, alkol tüketimi, uyuşturucu madde kullanımı
  • Akraba evliliği
  • Doğum sırasında gelişebilecek riskler
  • 18 yaş altı hamilelik
  • 35 yaş üstü hamilelik
  • Sağlıksız beslenme ve beraberinde gelen aşırı kilo, aşırı zayıflık durumları
  • Önceki gebelikte gelişen düşük vb. durumları ve mevcut gebelikte oluşabilecek riskler

Riskli Gebelik Durumunda Ne Yapılmalı?

Riskli gebelik anne adaylarında olan şeker, tansiyon, epilepsi, kalp vb. rahatsızlıklardan ve doğum risklerinden dolayı meydana gelmektedir. Peki, riskli gebelik durumunda ne yapılmalıdır? Anne adayları hamilelik süreci boyunca uyku ve beslenme düzenine dikkat etmeli ve alkol, sigara gibi zararlı maddelerden kaçınmalıdır. Kendilerinde yukarıda bahsedildiği gibi ya da başka bir şekilde risk faktörü gördüklerinde bir Perinatolog desteği almalıdırlar. Riskli gebelik durumlarında genellikle tanıya yönelik işlemler ve anne karnında fetal tedavi ve cerrahi uygulanabilmektedir.

Gebelik Kontrolleri Ne Sıklıkla Yapılmalıdır?

İkiz olmayan bebeklerde gebelik takibi 2-3 haftada bir yapılmalıdır. 2-3 hafta aralıklarla gerçekleştirilecek olan kontroller gebeliğin ilk 3 ayı için oldukça uygundur. Sonraki aylarda bir risk faktörü görülmediği takdirde kontroller ayda bir kez olarak yapılabilmektedir. Gebeliğin ikiz olarak gerçekleştiği durumlarda hekim isteğine göre kontroller daha sık yapılabilmektedir. Anne adayları çeşitli hastalıkların beraberinde risk faktörleri de taşıyabilmektedir. Bu noktada gebe adayları daha sıkı bir şekilde takip edilmeli ve olası riskli gebeliğin önüne geçilmelidir.

Doktorlarımızla Tanışın

askin (1)

Op. Dr. Aşkın Evren Güler

cigdemhoca

Op. Dr. Çiğdem Güler

Hizmetlerimiz

Lütfen herhangi bir genel veya tıbbi soru için bizi arayın güler yüzlü resepsiyon personelimizle iletişime geçmekten çekinmeyin.