Kürtaj Nedir?

Türkiye’de yasalarımıza baktığımızda istenmeyen gebelikler için kadının isteği doğrultusunda 10. gebelik haftasına kadar olan süreçte gebelik sonlandırılması için gerekli işlemler yapılmaktadır. Eğer hamile olan kadın evli ise eşinin de onayı alınarak bu işlem yapılmakta ancak hamile kadın evli değil ise 18 yaşını doldurmuş bulunmaktaysa, kendi isteği ve rızası doğrultusunda bu işlemi yaptırabilmektedir. Hamile olan kişinin yaşı eğer yaşı 18’den küçük ise velinin onayı ile işlem yapılmaktadır. Ayrıca bunun gibi durumlarda yetkili makamlara da bilgi verilmesi gerekmektedir. Bu süreç içerinde olanların dışında gebeliğin anne ya da bebek için tıbbı olarak bir sakınca oluşturması durumlarında ise, bebeğin sakat olması ya da annenin gebeliği sürdüremeyecek kadar hastalığa sahip olması durumlarıyla karşılaşıldığında 10 haftadan daha büyük gebelikler dahi sonlandırılmaktadır. Böyle bir durumda birden fazla uzman doktorun heyet kararı vermesi gereklidir.

Kürtaj durumu sadece istenmeyen gebelik hallerinde yapılmaz aynı zamanda, düşükten sonra içeride kalan gebelik parçalarını almak gibi durumlarda ya da ölü gebeliklerin yaşanması halinde ya da boş gebelik gibi durumlar karşısında da bebeğin alınması için yapılan işlemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunların dışında aynı zamanda dış gebelik kürtaj yöntemi ile alınmamakla birlikte farklı yöntemler gerektiren bir süreç olarak karşımıza çıkan bir durumdur ameliyat ya da ilaç tedavisi gerektiren bir süreç olarak gerçekleştirilmektedir. Kürtaj yalnızca gebeliğin sonlandırılması için değil aynı zamanda gebe olmayan hastalarda ise rahim içerisinde alınması gereken materyallerin alımında da kullanılan bir yöntem olarak görmekteyiz.  Bunların yanı sıra kürtaj aynı zamanda, rahim ağzının genişletilmesi rahim içerisine kürtajı yapmak için gerekli aletleri sokabilmek için gerekli bir durum oluşturmaktadır. Bu işlemler birlikle genişletme için ise ince çubuk şeklinde kalınlıkları giderek artan metal bujiler kullanılan bir yöntem izlenmektedir. Baktığımızda çoğunlukla bu genişletme işlemine gerek kalmadan direkt ince plastik kanül ile rahim ağzından içeri geçirilerek kürtaj işlemi bu şekilde sonlandırılmaktadır. İsteyerek kürtaj olmak yani herhangi bir zorunlu durum oluşmamış halde ise gebeliğin, sonlandırılması 10 haftalık gebeliklere kadar mümkündür.