Histeroskopi Nedir?

Histeroskopi cerrahi yöntemi, günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte tıbbın ve hastaların hizmetine sunduğu tanı, takip ve tedavi olanaklarıyla en çok tercih edilen yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Histeroskopi cerrahi yöntemi ile rahim içinin kamera yardımıyla gözlenmesi ve tanı, tedavi süresinin uyumlu bir şekilde ilerlemesi için oldukça önem taşımaktadır. Histeroskopi cerrahi yöntemi, çapı 4-10 mm arasında değişen, histereskop adı verilen, ucunda yüksek çözünürlüklü bir kamera ve mikro-aletlerle rahim içinde işlem yapmaya yarayan bir sistem esasına dayanır. Histereskopi tanısal amaçlı ve tedavi olmak üzere iki başlıkta incelenir. Tanısal olanına Daignostik Histereskopi ya da Ofis Histereskopi, tedavi amacıyla yapılanına ide Operatif Histereskopi adı verilir.

Tanısal Histereskopi, Diagnostik Histeroskopi Ne Zaman Kullanılır?

• Histerosalpingografisi yani rahim filmi (HSG), düzensiz olan kısırlık vakalarının değerlendirilmesi
  • Endometrial polip ve submüköz miyom teşhisinde
  • Rahimiçi yapışıklıklarının tanısı ve tedavisinde
  • Uterus septumunun yani rahim içi perdenin değerlendirme ve tedavisinde
  • Tekrarlayan düşüklerde rahim içinin değerlendirilmesinde
  • Tüp bebek tedavisinde peş peşe iki defa başarısız sonuç alındığında
  • Menopoz öncesi ve sonrası süreçteki anormal kanamalarda
  • İpi kaymış, yeri kaymış rahim içi araçların ve diğer yabancı cisimlerin lokalizasyonu belirlemede kullanılır

Tedavi Amacıyla Kullanılan Operatif Histeroskopi Ne Zaman Kullanılır?

• Rahimiçi yapışıklıkların giderilmesinde,
  • Rahimiçi perde varlığında, perdenin giderilmesinde
  • Rahimiçi miyomların çıkarılmasında
  • Rahimiçi poliplerin çıkarılmasında
  • Tüp tıkanıklarının giderilmesinde
  • Anormal kanamalarda medikal ve cerrahi tedavi yapılamayan olgularda, rahimiçi tabakasının yakılması yani endometrial ablasyon işleminde kullanılmaktadır.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Ofis histeroskopi, histereskop ince olduğu için ameliyathane şartları gerektirmeyip lokal anestezi ile poliklinik şartlarında yapılabilir. Ama operatif histereskopi daha kalın bir cihaz olması nedeniyle rahim ağzında genişletme, anestezi gerekliliği ve işlemin hastanede yapılması gerekliliği sunar. Vajinal kanal yeterince antiseptik solüsyonlarla temizlendikten sonra, histereskop ile rahim ağzı geçilerek rahim içine ulaşılır, rahim iç duvarları birbirine temas ettiği için, rahim içine bir takım solüsyonlar verilerek rahim içi şişirilir ve gözlenebilir hale getirilir. Böylelikle sorun yaratan patolojiler gözlemlenir, yine histereskopla tedavi imkanı sağlanır.

Histerekopi Sonrası Olası Komplikasyonlar Nelerdir?

Histeroskopi cerrahi yöntemi sırasında çok seyrek olarak komplikasyonlar görülebilmektedir. Seyrek sayıda vakada, uterus ve fallop tüplerinde enfeksiyon gelişmesi görülebilmektedir. Bunun yanı sıra alerjik reaksiyonlar ve kanama gibi durumlarda oluşabilmektedir. Rahimin delinmesi ya da işlem esnasında kullanılan solüsyonlar vucüt dengesinde değişiklikler yapabilmektedir.

Histeroskopi Sonrası Süreç

• Ofis histeroskopi nispeten daha basit bir işlem olması nedeniyle ağrı ile daha az karşılaşılır.
  • Ağrı kesiciyi ve koruyucu olması nedeniyle işlem sonrası antibiyotik genellikle reçete olarak verilir.
  • Cinsel ilişki yapılan işlemin derecesine göre hekiminizle siz arasında belirlenmelidir.